Veebipoe planeerimine ja …

Soojendusülesanne

Milline on sinu peamine eesmärk koolitusel?

Mida plaanid müüa?

Kellele müüd?

Ülesanne 1

 Leia juhusliku valiku alusel 5 veebipoodi ja tee kindlaks kas domeeninime valikul

 on lähtutud brändist või märksõnast

Kopeeri kõikide veebipoodide aadressid ja kirjuta iga aadressi järgi, millest

on lähtutud domeeni valikul.​

Ülesanne 2

Leia eelmises ülesandes leitud  domeenide alternatiiv.

Ülesanne 3

Mõtle välja üks veebipoe domeeni nimi

Kas saaksid selle endale osta? https://www.domeen.ee/

Ülesanne 4

Otsi viis sinu tulevase veebipoega sarnast toodet müüvat e- poodi ja
leia nende ühised head omadused

Vaata kolme sinuga otseselt mitte konkureerivat e- poodi ja leia neist
 midagimida kasutada enda e- poe loomisel

Pane kõik kirja.​

Ülesanne 5

Visualiseeri enda veebipoe idee. Joonista või …

Ülesanne 6

Persoonad ja stsenaariumid

Mõtle välja  kaks veebipoe kasutaja persoonat.

Persoona on kasutajagruppi esindav personaliseeritud isik (mitte päris isik), kes on loodud oma kasutajagrupi kõige tüüpilisema näitena. Persoonal on üldjuhul nimi, vanus, amet, asukoht ja lisatakse pilt ning iseloomustav lause, pannakse kirja tema motivatsioon, ootused ja lootused, mured ja hirmud ning muidugi ka tegevused.

Lisa valminud persoonad  Padleti veebitahvlile.

https://padlet.com/papitrolla73/pbgrkgk50il5fb4s

Ülesanne 7

Vali kõikidest tahvlil olevatest persoonadest välja üks ja loo stsenaarium selle persoonaga.

Teenuse kasutajad on kirjeldatud persoonade (näidiskasutaja) abiga ning seda, mida kasutaja toote või teenuse juures teeb, kirjeldavad stsenaariumid.

Persoonapõhised stsenaariumid on jutustavad kirjeldused (lood), kuidas üks või mitu kasutajat (persoonat) kasutavad teenust selleks, et oma eesmärgini jõuda.

Aitab astuda kasutaja kingadesse.

Ülesanne 8

Loo enda tulevase veebipoe sisukaart. Näide

Visualiseeritud sisukaart https://bubbl.us/

Sisukaart on justkui majaplaan, mis kuvab, millistest osadest veebileht koosneb ja kuidas need osad on omavahel seotud (milliselt leheküljelt või menüüpunkti alt leiab näiteks kontaktid või fotogalerii). 

SEO seisukohast vaadatuna tasuks arvestada planeerimisel veel ka järgmist:

Võimalusel ja sobivuse korral lisa olulised märksõnad peamenüüsse, kategooriatesse ja alamkategooriatesse.

https://kodulehekoolitused.ee/kodulehe-optimeerimine-ehk-seo-kuidas-teha/

Ülesanne 9

Mine veebilehele https://wordpress.com/

Tee konto või logi sisse Goolega.

 

 

Flickr photos or video with a Creative Commons Attribution License

Esitlus